Uncategorized @fa
2020-12-30

اهمیت استفاده از لباس کار در رستوران‌ها

نحوه‌ی چیدمان، دیزاین و جلوه‌های بصری یک رستوران و محلی که ما برای خوردن غذا و گذراندن وقت کنار دوستان و خانواده به آن مراجعه می‌کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از فاکتورهای مهمی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از لباس کار زیبا، با کیفیت و جذاب برای افرادی که در رستوران‌ها به عنوان پیشخدمت، آشپز و یا هر حیطه‌ی کاری دیگری فعالیت می‌کنند از اولین و مهم‌ترین اولویت‌های انتخاب لباس‌ کار است که تفاوت عمده‌ای با لباس‌های کار مجموعه‌ها و کارخانه‌های دیگر دارد.

اولویت در انتخاب لباس‌های کار رستوران‌ها، زیبایی و هماهنگی تمامی کارکنان با یکدیگر و با فضای کلی رستوران است. اولویت دوم برای طراحی و تولید لباس کار رستورانی اهمیت حفظ ایمنی و جان افرادی است که در قسمت آشپزخانه به فعالیت می‌پردازند.

اهمیت استفاده از لباس کار در رستوران‌ها

زمانی که شما وارد یک محیط مانند رستوران، کافی شاپ و یا هر مکانی با این قبیل فعالیت‌ها می‌شوید، زمانی‌که لباس‌هایی یکدست و زیبا در تن تمامی افرادی که در آنجا فعالیت می‌کنند می‌بینید، ترغیب می‌شوید تا بیشتر در این مکان بمانید و از آن لذت ببرید و این می‌تواند بزرگترین و بهترین هدف صاحبان این مکان‌ها برای تهیه‌ی لباس‌های کار باشد. در لباس‌های کاری که برای مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اولویت اول می‌تواند بالا بودن کیفیت و مقاومت لباس برای حفظ جان فرد در مقابل آسیب‌ها و خطرات مختلف باشد، اما در یک رستوران کیفیت و زیبایی لباس بسیار پر رنگ‌تر از بحث ایمنی است.

توجه به نکات مهم در تهیه و خرید لباس کار رستوران‌ها

برخلاف مکان‌های دیگر لباس‌هایی که برای رستوران‌ها تهیه می‌شود باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و دلیل آن می‌تواند تمیز و پاکیزه بودن آن و نیاز به شستشوی مداوم و زیاد این لباس‌ها است. به همین علت باید از پارچه‌ها و الیافی در آن استفاده شود که کیفیت لباس با شستشوی زیاد از بین نرود و زیبایی خود را از دست ندهد، علاوه بر این از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. بهترین توصیه‌ی ما برای افرادی که صاحب چنین مشاغل هستند مشاوره با مجموعه‌هایی است که لباس کار تولید می‌کنند چرا که متخصصین این حوزه می‌توانند با توجه به نیاز شما بهترین طراحی را برایتان انجام دهند.

اهمیت رنگ لباس کار رستوران‌ها

همانطور که در مطالب قبلی نیز به آن اشاره شد لباس کار می‌تواند متناسب با رنگ سازمانی یک مجموعه باشد و علاوه بر کارکردهای اصلی خود نوعی بازاریابی و تبلیغات را در رنگ و طرح خود ارائه دهد. این امر برای لباس کارهای رستورانی بسیار پررنگ‌تر و تاثیر گذارتر است. لباس‌هایی که برای این مکان‌ها طراحی می‌شود باید با فضای داخلی رستوران‌ها هماهنگی کلی داشته باشد تا از لحاظ بصری برای افرادی که به این محل مراجعه می‌کنند زیبا و جذاب به نظر برسد، همچنین می‌توان از پشت این لباس‌ها برای هک کردن نام و لوگوی رستوران استفاده کرد.

 تفکیک فعالیت‌ها با لباس کار

در تمامی فعالیت‌ها، مجموعه‌ها و کارخانجات می‌توان لباس کار را با توجه به فعالیتی که افراد انجام می‌دهند تفکیک داد و به راحتی افراد را شناسایی کرد. این امر در مکانی مانند رستوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا افرادی که به این محل مراجعه می‌کنند باید بتوانند به راحتی کارکنان با فعالیت‌های مختلف را شناسایی کنند.

اهمیت لباس کار آشپزها در یک محیط رستورانی

علاوه بر زیبایی و جذابیتی که لباس کار هماهنگ و یکدست در یک رستوران به وجود می‌آورد، لباس کاری که برای افراد داخل قسمت آشپزخانه طراحی می‌شود باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. این افراد مدام در حال کار کردن با مواد غذایی، آب و گرما هستند. این لباس‌ها علاوه بر اینکه باید زیبایی و هماهنگی کامل با رستوران و سایر لباس‌های افراد داشته باشد، از نظر مقاومت در برابر شستشو و آتش نیز باید درست انتخاب شود.

ویژگی‌های لباس‌ کار رستوران‌ها

  • لباس‌های کار رستورانی از نظر طرح، رنگ و زیبایی باید کاملاً هماهنگ با رستوران باشد.
  •  این لباس‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  •  شستشوی آن آسان باشد.
  •  برای افرادی که داخل قسمت آشپزخانه کار می‌کنند لباس‌های ایمن‌تر با کیفیت بهتری تولید شود.
  •  از جنس‌ها و پارچه‌هایی استفاده شود که بتواند خنک باشد.
  •  به سختی چروک شده و وزن سبکی داشته باشد.

مزیت استفاده از لباس کار رستورانی

علاوه بر اینکه استفاده از لباس کار رستورانی باعث افزایش زیبایی، جذابیت و نشان دادن حرفه‌ای بودن یک مکان دارد، کارکنان نیز باید هنگام استفاده از این لباس‌ها احساس راحتی داشته باشند. از مهم‌ترین مزایای لباس‌های کار رستورانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تفکیک فعالیت افراد مختلف و شناسایی سریع آن‌ها
  •  ایجاد اعتماد به نفس در بین کارکنان
  •  بازاریابی و تبلیغ مکان موردنظر
  •  حرفه‌ای نشان دادن مکان

با توجه به موارد فوق می‌توان استنباط کرد که استفاده از لباس کار برای هر مجموعه و مکانی حتی برای رستوران‌ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کارفرمایان و صاحبان این نوع مشاغل نیز باید نسبت به تهیه و در اختیار قرار دادن لباس کار مناسب و با کیفیت برای کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند.