Uncategorized @fa
2020-09-28

مصاحبه آقای جهانبخش مدیر عامل شرکت پارس تن آرا با سایت نبض نفت

شرکت پارس تن آرا به مدیریت آقای جهان ‌بخش فعالیت خود را از سال ۸۶ در زمینه‌ی تولید انواع پوشاک و صنایع نساجی آغاز نموده و در این مدت با حضور در مناقصات و عقد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات مختلف اعم از دولتی و خصوصی و کسب رضایت اغلب آن‌ها به فعالیت خود ادامه داده است . همچنین این شرکت عضو رسمی اتحادیه‌ی تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک می‌باشد و دارای نمایندگی رسمی محصولات کارخانجات نساجی بروجرد، زرین پود و نساج پور است که در جهت افزایش کیفیت و تولید پارچه‌ها با استانداردهای بالا و مورد تایید HSE توام با قیمت مناسب فعالیت می‌نماید.

آقای جهان بخش طی یک مصاحبه‌ی اختصاصی با نبض نفت به برخی سوالات خبرنگار این مجموعه پاسخ داده‌اند که در ادامه، خلاصه‌ای از این مصاحبه را برای شما عنوان خواهیم کرد.

این مجموعه به عنوان واحد تولید لباس کار و ایمنی مشاغل، دارای ۸۰۰ کارگر حضوری و غیر حضوری به عنوان یکی از معتبرترین و خوش نام‌ترین شرکت‌های این حوزه شناخته شده است، اما با این حال برخی مشکلات و مسائل در این صنعت نیز موجب شده تا آقای جهان بخش این نظر را داشته باشندکه بیمه و مالیات به جای اینکه تسهیل‌کننده‌ی امر تولید در کشور باشند با نوع برخورد خود باعث می‌شوند چرخ‌های تولید متوقف شوند.

علاوه بر این، ایشان واردات مواد اولیه و افزایش قیمت دلار را یکی از بزرگترین مشکلات این صنعت دانسته چرا که با افزایش قیمت مواد اولیه‌ی پارچه و سختی های واردات آن از خارج کشور، موجب شده تا تولید کنندگانی که پارچه، ماده‌ی اولیه آن‌هاست با مشکلاتی مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان در خصوص افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: از سال ۹۷ که با افزایش قیمت‌ مواجه شدیم اقدام به تولید پارچه کردیم ولی بار مالی بیشتری بر ما تحمیل شد و اکثر شرکت‌ها طرح‌های ما را قبول نکردند. متاسفانه هفتاد درصد از همکاران ما از بخش تولید خارج شده‌اند و این موضوع معضل بزرگی است چون فشار تقاضا بیشتر شده و ما به لحاظ زمانی در تنگنا هستیم.

آقای جهان‌بخش در خصوص اهمیت حمایت دولت از تولیدکنندگان تاکید کرد: متاسفانه مدیرانی که با این بخش در ارتباط هستند درک صحیحی از دغدغه‌ها و مشکلات ما ندارند.

وی ضمن گلایه از سختگیری‌های ادارات دولتی تصریح کرد: اداره مالیات دفاتر ما را به رسمیت نمی‌شناسد و تمام قراردادها و درصد مالیات را طبق سنوات گذشته در نظر می‌گیرد. سازمان بیمه نیز فشار مضاعف بر تولید‌کننده وارد می‌کنند. این مشکلات باعث می‌شود که تولید‌کننده به تعهدات خود عمل نکند و تولید در ادامه‌ی مسیر دچار مشکل شود.

مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: عملکرد وزارت نفت نسبت به سایر ارگان‌ها بهتر است چون افراد متعهد و تحصیل‌کرده در راس کار قرار دارند. خوشبختانه با آن‌ها تعاملات بیشتری داریم…

برای مطالعه‌ی مصاحبه‌ی آقای جهان‌بخش با سایت نبض نفت می‌توانید وارد سایت نبض نفت شده و متن کامل خبر را مشاهده فرمایید.